Египет: Сблъсъци и насилие оставят 25 жертви

Източник: Release International, VOM Contacts, Associated Press

Псалм 31:13-16

Защото съм чул клеветите на мнозина; От всякъде страх, като се наговаряха против мене и намислиха да отнемат живота ми. Но аз на Тебе уповавах, Господи; Рекох: Ти си Бог мой. В Твоите ръце са времената ми; Избави ме от ръката на неприятелите ми, и от тия, които ме гонят. Направи да светне лицето Ти над слугата Ти; Спаси ме в милосърдието Си.

Най-малко 25 човека са убити в неделя вечерта в Кайро по време на демонстрация на християни, протестиращи срещу разрушаването на църковна сграда в провинция Асуан на 30 септември. Започналият в 4 часа следобяд протест се е състоял пред сградата на радиото и телевизията, близо до площат Тахрир, мястото където са били проведени предишните протести на християните. Протестиращите са били пресрещнати от екстремисти, които са ги нападнали с камъни и тояги. След като някой от протестиращите отвъръщат на нападателите с хвърляне на камъни, армията се намесва с огнестрелни муниции. Камери на националната телевизия показват как бронирани автомобили на египетската армия преминават през демонстриращите и раняват над 10 човека. Други източници съобщават за нападания срещу търговски обекти собтвеност на християни и сблъсъци в близост до Коптска болница, където са откарани повечето убити и ранени християни. Властите съобщават за общо 25 жертви, сред които и членове на тайните служби. Ранените след сблъсаците са над 200, като християните алармират за прекомерната употреба на сила срещу тях от страна на египетската армия.

Молете се за спиране на насилието срещу християните Копти в Египет и Бог да им дава сили в тези усилени за тях времена.



Няма коментари: